0720 577 756 contact@exfin.ro

 

Punctul de lucru reprezintă spatiul, distinct de gazduirea sediului social, unde societatea urmeaza sa-si desfasoare activitatea economica(de exemplu sectii de productie, puncte de livrare, magazine sau depozitare) pentru care se pot face angajari de personal sau poate lucra asociatii sau administratorii firmei.

Punctele de lucru ale firmei pot fi deschise atat odata la infiintarea societatii comerciale, cat si dupa acest moment.

Documentul principal care autorizeaza deschiderea unui punct de lucru il reprezinta un act de spatiu, care poate consta fie într- un act de proprietate (in cazul în care societatea este proprietara a spatiului respectiv), fie intr-un contract incheiat intre societate si un alt proprietar, contract care poate fi de inchiriere (subinchiriere), de comodat( cu titlu gratuit), contract de asociere în participatiune, etc.

Important!

In cazul în care se încheie un contract de inchiriere (subinchiriere) cu un proprietar persoana fizica, acesta trebuie inregistrat la ANAF  pe raza caruia proprietarul  isi are domiciliul fiscal pentru luarea in evident, in cazul in care contractul de inchiriere (subinchiriere) se face cu un proprietar persoana juridica nu este necesara inregistrarea acestuia la ANAF, fiind suficienta simpla semnare si dupa caz stampilarea acestuia.

In situatia in care spatiul destinat punctului de lucru este un apartament intr-un bloc este obligatorie obtinerea urmatoarelor acorduri :

-Acordul asociatiei de proprietari / locatari, reprezentata de catre Presedintele Asociatiei, acordul trebuie semant de  proprietarii vecini direct afectati( cu pereti comuni) de rezultatele activitatii pe care urmeaza sa o desfasurati, si anume, vecinul de sus/jos/stanga/dreapta.

Dupa deschiderea punctului de lucru si dupa ce actele au fost ridicate de la Registrul Comertului, aceste documente impreuna cu altele formulare specifice trebuiesc inregistrare la ANAF, iar daca numarul de angajati de la noul punct de lucru este de 5 angajati sau mai multi el este asemanat a unui sediu secundar si trebuie iregistrat la ANAF unde firma isi are domiciliul fiscal cat si la ANAF  unde este efectiv punctul de lucru, neinregiostrarea punctului de lucur si la ANAF paote aduce dupa sine si amenzi.

In continuare daca activitatea desfasurata este de comert sau prestari de servcii catre personae fizice, trebuie achizitionata o casa de marcat fiscala, punctual de lucur trebuie inregistrat la primaria pe raza caruia a fost infintat si obtinuta autorizarea acestuia.

 

Daca iti doresti sa scapi de statul la cozi sa faci mai multe drumuri pana la Registul Comertului si sa fi informat corect cu tot ce trebuie sa sti despre deschiderea punctual de lucur si vrei ca in 3-4 zile sa ai punctul de lucru inregistrat  si sa poti incepe desfasurarea activitatii , poti alege serviciile Expert Finance pentru 185 lei ( sunt incluse toate taxele- pentru inregistrea Registrul Comertului, Anaf si dupa caz Directia Economica)

 

Ne dorim un mediu de afaceri bine informat, puternic si prosper!
Pentru mai multe detalii ne puteeti contacta la 0720 57 77 56 sau la adresa de email contact@exfin.ro. Va  stam la dispozitie de luni pana vineri intre orele 9.00-18.00

www.exfin.ro

https://www.facebook.com/exfin.ro