0720 577 756 contact@exfin.ro

In domeniul afacerilor, veti auzi des folosindu-se termeni precum marca, sigla, identitate vizuala sau brand. Pentru cineva care nu a mai avut de a face cu marketingul, acestia pot crea confuzie, in timp ce cunoasterea si implementarea lor in afacerea dumneavoastra pot avea un impact economic ridicat asupra acesteia.

Ce semnificatie au acesti termeni?
Din punct de vedere tehnic, termenii precum „logo” sau „sigla” nu sunt definiti in legislatia juridica, insa ei sunt folositi curent atunci cand vorbim despre identitatea vizuala a unui brand. Impreuna, ei desemneaza originalitatea unui produs sau serviciu oferit, facilitand recunoasterea acestora de catre clienti.
a) Marca este un concept complex, care poate fi definit pe scurt ca si o emblema a companiei, modelata de perceptia publicului. Astfel, putem intelege ca aceasta nu poate fi creata de catre o persoana, ci ca ea reflecta valorile si principiile dupa care se ghideaza o afacere, consecventa acestora fiind cea care se va reflecta in elementele marcii.
Ca si exemplu relevant, putem folosi marca Apple. Aceasta companie are o abordare umanista, in ceea ce priveste latura emotionala a publicului sau, fiind perceputa ca o organizatie care se implica in problemele sociale curente, prin produsele si serviciile oferite. Impreuna cu sigla si produsele lor, Apple creeaza o baza emotionala pentru clientii pe care ii au, astfel incat marca lor poate fi definita astfel.
b) Identitatea vizuala este un element apartinand marcii si este reprezentata de folosirea tuturor elementelor vizuale care tin de identificarea unei companii. Majoritatea cred ca aceasta se rezuma doar la logo, insa ea cuprinde mult mai multe elemente, precum articolele de papetarie (carti de vizita, plicuri, antet etc), articolele de marketing (brosuri, cataloage, fluturasi etc), ambalajele produselor, designul hainelor, designul interior si exterior al unei locatii, comunicatii sau orice alt element vizual care doreste sa reprezinte compania.
Identitatea vizuala se caracterizeaza prin consecventa elementelor si prin faptul ca acestea sustin in totalitate marca unei companii si se recomanda folosirea aceluiasi lait-motiv pentru orice aspect al acesteia.
c) Logo-ul sau sigla unei companii este reprezentat de un element grafic care ajuta la identificarea acesteia, in forma sa simpla, astfel incat sa fie usor de recunoscut pentru clientii sai. Sigla primeste un sens atunci cand serviciile unei companii sunt memorate de catre clientii acesteia, ea neputand explica singura care sunt acestea.
Pentru o mai usoara intelegere a logo-ului, putem sa facem o paralela intre acesta si numele unei persoane. Desi „Ion” este un nume pe care il asociem unei persoane, acesta nu defineste calitatile, defectele sau personalitatea lui, ci ajuta la diferentierea sa de un Costel, un George sau un Marius.
d) Brandul este o retea de asocieri in mintea publicului, la un loc cu logo-ul si marca. Acesta cuprinde informatiile, emotiile, perceptiile, experientele, intentiile sau imaginile prezente in mintea unui client, fiecare dintre acestea avand intensitati diferite si, impreuna, construind o retea neuronala. Astfel, studiind brandingul unei companii se poate prezice comportamentul clientului mediu. De asemeni, comportamentul poate fi controlat in baza unei strategii arhitecturale de branding corecte si bazate pe anumite cercetari de piata.

Cum iti pot creste aceste elemente afacerea?
Un exemplu concret unde puterea brandului face diferenta este testul neuroimagistic facut de doctorul McClure, in care, la o degustare oarba, peste 50% dintre respondeti au preferat Pepsi, iar cand au fost pusi sa aleaga dintre acest produs si Coca-Cola, putand sa vada ce aleg, 70% au preferat-o pe aceasta din urma.
De multe ori privite superficial in tara noastra, marca, identitatea vizuala, logo-ul si brandul au stat la baza strategiei unor companii ce au avut succes in lumea intreaga, precum Apple, Coca-Cola, BMW sau alte mari nume. In acelasi timp, nu de putine ori, tot ceea ce are nevoie o companie ca sa atinga succesul este o reinventare profesionista a brandului.
Pentru a creste awarness-ul clientilor si a ajunge, astfel, la o mai mare recunoastere a brandului pe care il creezi, este nevoie de timp si o planificare atenta. Identifica foarte bine publicul target pe care il ai si verifica originalitatea identitatii vizuale pe care ai ales-o. Alege culori simple si fonturi citibile, astfel incat logo-ul tau sa fie usor de recunoscut de catre oricine.

Pentru a iti face reclama, incearca sa folosesti figuri publice ca reprezentanti. Daca nu detii un buget pentru a contracta un influencer pentru o campanie de marketing, poti sa creezi o figura animata, care sa ramana in mintea celor care iti privesc reclamele. Pune accentul pe ceea ce are compania ta de oferit fata de altele si fa-ti sloganul usor de memorat si asociat pentru cei care beneficiaza de produsele sau serviciile tale.

Daca iti doresti sa scapi de statul la cozi sa faci mai multe drumuri pana la Registul Comertului si sa fi informat corect cu tot ce trebuie sa sti despre infiintarea unei firme sau daca iti doresti sa faci orice tip de schimbare in firma ta iar acestea sa se intample  in 3-4 zile poti alege serviciile Expert Finance pentru servicii ce tin de  Registul Comertului.

Ne dorim un mediu de afaceri bine informat, puternic si prosper!

Pentru mai multe detalii ne puteeti contacta la 0720 57 77 56 sau la adresa de email contact@exfin.ro.

Va  stam la dispozitie de luni pana vineri intre orele 9.00-18.00

www.exfin.ro

https://www.facebook.com/exfin.ro