0720 577 756 contact@exfin.ro

Cine a spus ca a face afaceri este usor, probabil n-a avut de-a face niciodata cu o astfel de activitate. Adevarul este ca veti munci mai mult decat oricare angajat si veti avea perioade lungi de stres, insa veti putea sa va bucurati de controlul absolut al vietii dumneavoastra, ceea ce este un plus in fata carora celelalte dezavantaje devin infime.
Asadar, ce ar trebui sa stiti inainte sa incepeti o afacere?

1. Marketingul unei afaceri este un factor foarte important
Degeaba sunteti foarte bun pe produsul sau serviciul dumneavoastra, atunci cand vorbim de afaceri, inevitabil apare in calcul si cuvantul „concurenta”: exista si alte afaceri care au acelasi produs sau serviciu ca al dumneavoastra, mult mai bun, cu care va trebui sa intrati in competitie pentru a castiga preferintele clientilor.
Din pacate, atunci cand incepeti o afacere, va fi nevoie nu doar sa va pricepeti pe domeniul dumneavoastra de activitate, ci si pe cele adiacente, precum marketing, contabilitate sau administrare. Daca, pentru celelalte, este mai usor sa va descurcati, fiecare afacere avand un contabil sau un administrator, va trebui sa luati in considerare si faptul ca veti avea nevoie cel putin de un om care sa se ocupe de partea de publicitate a afacerii dumneavoastra, astfel incat sa puteti inregistra succesul asteptat.

2. Puneti-va la curent cu partea legislativa
Romanul are o vorba: „pana la Dumnezeu, te mananca ingerii”. Se aplica foarte bine in afaceri, deoarece legislatia romaneasca este greoaie, complexa si complicata. Va trebui sa va documentati si sa intelegeti exact cu ce legi veti avea de a face pe domeniul de activitate ales, ce licente va trebuie, ce taxe veti avea de platit si cum puteti gestiona aceste aspecte.
Cea mai buna solutie este, desigur, sa apelati la ajutorul unui contabil si al unui avocat care sa va explice aceste aspecte detaliat si corect si care, mai apoi, sa se ocupe de ele pentru afacerea dumneavoastra. Astfel, dumneavoastra va veti putea ocupa mai mult de ridicarea standardelor pentru produsul sau serviciul pe care doriti sa il vindeti, in timp ce ei vor face drumurile obositoare si calculele interminabile aferente activitatilor.

3. Luati in calcul cheltuielile inoportune
In absolut orice activitate care implica bani este necesar sa aveti o suma destinata unor cheltuieli neprevazute, cu atat mai mult cand vine vorba despre afacerea dumneavoastra. Mai mult, una dintre cele mai des intalnite situatii de cheltuieli neprevazute ale unei afaceri este chiar cel care o infiinteaza, de multe ori acesta uitand sa se adauge si pe el planului de afaceri atunci cand il realizeaza.
Un fond de urgente in care sa puteti intra ori de cate ori aveti nevoie va poate salva din multe situatii neprevazute. Puteti vorbi cu un expert in finante pentru a va putea ajuta sa va planificati bugetul asa cum trebuie, astfel incat sa aveti un buget pentru fiecare aspect vizibil si invizibil al unei afaceri. Unele persoane prefera sa lucreze part time la un alt job pana cand afacerea pornita intra intr-un ritm constant, iar altii prefera sa stranga cureaua pana cand profitul va incepe sa fie pe plus. Decizia ramane a dumneavoastra, in functie de nevoile si preferintele pe care le aveti.

4. Prea multi sefi, prea putini coechipieri
Desi, in orice afacere, discutiile ajung inevitabil la bani, in realitate, oamenii sunt cea mai importanta resursa a unei companii. Mai mult, cu cat omul este mai bun profesionist, cu atat va cauta mai mult perspectiva unei colaborari pe picior de egalitate, decat pe cea a unei ierarhii unde el sa ocupe un loc inferior. Lucrand la motivatia echipei, spiritul acesteia si autodepasirea performantelor, veti putea crea un mediu unde sa rezolvati orice problema ar aparea cu ajutorul celorlalti, putandu-va baza pe deplin pe ei.
Un adevarat lider nu conduce o echipa, ci lucreaza alaturi de ea la indeplinirea unui scop comun. Spiritul coechipier si abilitatile de conducere ale sefului sunt caracteristici necesare pentru ca o afacere sa prospere, asa ca ar trebui sa puneti accent pe formarea unei echipe compatibile cu stilul de lucru pe care il aveti, asupra motivatiei careia sa lucrati constant.

5. Intrebati si alti antreprenori
Un bun antreprenor trebuie sa se afle intr-o continua invatare. Luati in considerare ideea de a intreba si alti antreprenori despre inceputurile unei afaceri si nu va sfiiti sa cereti sfaturi sau sa puneti intrebari acolo unde aveti curiozitati sau lacune. Cu cat veti cunoaste mai multe lucruri, cu atat afacerea dumneavoastra va avea sansa sa prospere si sa atinga targetul pe care il doriti. Iar atunci cand vorbim despre sume importante de bani sau de viitorul unei afaceri, mandria este ultimul aspect la care ar trebui sa apelati.

Networkingul este, si el, foarte important pentru orice afacere. O retea de cunostinte care activeaza in domeniul ales de dumneavoastra poate transforma un antreprenor mediocru intr-unul excelent, acestia putand contribui cu idei, produse, servicii sau alte elemente la dezvoltareaa unei afaceri.

Daca va doriti sa scapati de statul la cozi sau de interminabilele drumuri pana la Registrul Comertului, daca vreti sa fiti informat corect si sa stiti tot ce trebuie despre infiintarea unei firme, daca aveti nevoie de orice tip de schimbare in firma dumneavoastra, iar aceasta sa se intample in 3-4 zile, puteti alege echipa Expert Finance pentru servicii ce tin de Registrul Comertului.

 

Daca va doriti sa scapati de statul la cozi sau de interminabilele drumuri pana la Registrul Comertului, daca vreti sa fiti informat corect si sa stiti tot ce trebuie despre infiintarea unei firme, daca aveti nevoie de orice tip de schimbare in firma dumneavoastra, iar aceasta sa se intample in 3-4 zile, puteti alege echipa Expert Finance pentru servicii ce tin de Registrul Comertului. 

Ne dorim un mediu de afaceri bine informat, puternic si prosper!

Pentru mai multe detalii ne puteeti contacta la 0720 57 77 56 sau la adresa de email contact@exfin.ro.

Va  stam la dispozitie de luni pana vineri intre orele 9.00-18.00

www.exfin.ro

https://www.facebook.com/exfin.ro